Jau kurį laiką „Google” eksperimentuoja su naujomis dirbtinio intelekto paieškos funkcijomis savo „Google” paieškoje. Čia verta pažymėti, kad kai kurios funkcijos, pavyzdžiui, „Search Generative Experience”, nelabai dera su reklamos palaikomo interneto koncepcija.
Be turinio kūrėjų, „Google” taip pat gauna didelę dalį pajamų iš reklamos. Be to, vis dar investuojama į dirbtinio intelekto modelių, kurie bus naudingi galutiniams naudotojams, kūrimą. Nors „Google” tikslas (ir sėkmė) buvo padaryti paiešką geresnę, taip pat kyla klausimų dėl sistemos tvarumo. Pažymėtina, kad tradicinė skelbimų palaikoma „Google” paieška ir toliau bus prieinama nemokamai.
„Google” paieška be naujų dirbtinio intelekto funkcijų ir toliau bus nemokama
Laikraštis „Financial Times” praneša, kad netolimoje ateityje „Google” gali pasiūlyti dirbtiniu intelektu pagrįstas paieškos funkcijas už tam tikrą kainą. Su „Google” planais susipažinę šaltiniai teigia, kad dirbtiniu intelektu pagrįstos funkcijos galėtų tapti esamų „Google” prenumeratos paslaugų, pavyzdžiui, „Google One”, dalimi.
Įdomu tai, kad ataskaitoje teigiama, jog net ir mokama patirtis neaplenks reklamos. Tai rodo, kokia svarbi kol kas yra reklama „Google” verslo modelyje. Taigi, kodėl „Google” pirmiausia nori kurti ir diegti funkcijas, kurios trukdo jos verslo modeliui?
Na, panašu, kad jos turėtų likti kiekvieno asmens pasirinkimu. Nors kai kurie yra pasirengę mokėti už naudingą dirbtiniu intelektu praturtintą paiešką, dauguma tikriausiai nenorės mokėti už tai, kuo iki šiol naudojosi nemokamai. Apklausa rodo, kad daugiau nei 70 proc. žmonių nori likti prie nemokamo plano.
Kalbant apie „Google” paieškos generavimo patirtį (angl. Search Generative Experience, SGE), šiuo metu ji yra eksperimentiniame etape ir, kaip pažymi „Google”, dar nėra parengta produktų lygio paslaugoms.