Nuo šiandien visoje Europoje įsigalioja naujos Skaitmeninių paslaugų akto (DSA) taisyklės, taikomos skaitmeninėms paslaugoms. Didelės interneto platformos, tokios kaip “Google”, “Facebook” ir “Instagram”, bus priverstos laikytis šių taisyklių.
DSA tikslas – priversti interneto bendroves aktyviau kovoti su neteisėtus veiksmus provokuojančiu turiniu internete. Nuo šiol draudžiami manipuliaciniai metodai (“tamsieji modeliai”), kuriais siekiama paskatinti vartotojus pirkti. Be to, naudotojai turėtų turėti didesnę įtaką tam, kokios reklamos jiems rodomos. Vartotojai taip pat turi suprasti, kokie skelbimai jiems rodomi ir kodėl.
Taip pat bus uždraustos reklamos, skirtos nepilnamečiams arba pagrįstos neskelbtinais duomenimis (religija, lytimi ar politinėmis preferencijomis). Tačiau DSA nereglamentuoja, kas yra neteisėtas turinys – tam yra kiti ES ar nacionaliniai įstatymai.
DSA netaikomas interneto bendrovėms, kuriose dirba mažiau nei 50 darbuotojų ir kurių metinė apyvarta neviršija 10 mln. eurų. Griežčiausi reikalavimai taikomi 22 bendrovėms, kurias ES Komisija pripažino ypač didelėmis interneto platformomis, įskaitant “Google”, “Facebook”, “Tiktok”, “Instagram” ir “X” (buvęs “Twitter”).