Vartotojai mažiau domisi alkoholiniais gėrimais. Tai pirmas kartas per 30 metų, kai stebima neigiama dinamika.
Alkoholis praranda pozicijas
Tyrimo duomenimis, 2023 m. pasauliniai alkoholinių gėrimų pardavimai sumažėjo 1 proc. Pirmą kartą per 30 metų nuosmukis užfiksuotas pagrindinėje rinkoje – Jungtinėse Amerikos Valstijose, kur alkoholio paklausa sumažėjo 2 %.
Tyrimo autorių teigimu, šios tendencijos priežastis – didėjančios pragyvenimo išlaidos ir besikeičianti vartotojų elgsena. Įdomu tai, kad, nepaisant to, alkoholio rinka pinigine išraiška išaugo 3 proc.
“Saikingumas pamažu tampa įprastu dalyku, o vartotojai jo imasi tiek dėl finansinių, tiek dėl sveikatos priežasčių, o tai lemia ilgalaikius gyvenimo būdo pokyčius”, – paaiškino analitikai.
Kokie gėrimai yra populiariausi
Pirmaujančią poziciją išlaiko alus, kurio suvartojimas išaugo 1 proc. Vyno paklausa mažėja, populiarus išlieka tik rožinis vynas.
Džinas perkamas mažiau, tačiau geriau parduodama tekila. Paruoštų alkoholinių kokteilių segmente nuolat auga paklausa ir vertė. Gaiviųjų gėrimų rinka gerokai išaugo, ir analitikai mano, kad teigiama šio segmento dinamika išliks stabili.