Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air” antrus metus iš eilės pripažinta blogiausia oro transporto bendrove Europoje. Kaip rašo laikraštis „Mirror„, remdamasis „Which?” apklausos duomenimis, „Wizz Air” sulaukė daugiausiai keleivių skundų dėl skrydžių vėlavimo ir prasto aptarnavimo.
Jungtinės Karalystės civilinės aviacijos administracijos duomenimis, nuo 2022 m. spalio mėn. iki 2023 m. rugsėjo mėn. tik 63 proc. vengrų oro linijų bendrovės skrydžių buvo vykdomi laiku. Maždaug 2 proc. jos skrydžių vėlavo daugiau nei tris valandas – daugiau nei dauguma konkurentų. Aviakompanija gavo prastus visų sričių įvertinimus, įskaitant tik vieną žvaigždutę iš penkių galimų už klientų aptarnavimą. Vienas respondentas pranešė, kad „neįmanoma susisiekti su oro bendrove” dėl atšauktų skrydžių, o kitas skundėsi, kad „Wizz Air” buvo „labai nemaloni ir nereagavo”, kai jiems prireikė pagalbos.
Savo ruožtu „Wizz Air” sukritikavo reitingą, teigdama, kad „apklausos metodika yra klaidinanti ir rezultatai nėra reprezentatyvūs”, be to, buvo apklausta nepakankamai „Wizz Air” klientų.
Organizacija „Which?” apklausė keliautojus apie skrydžius per praėjusius metus ir iš viso išanalizavo daugiau nei 10 000 skrydžių rezultatus. Keleiviai vežėjus vertino pagal septynis kriterijus, įskaitant klientų aptarnavimą, kainos ir kokybės santykį, sėdynių patogumą, maistą ir gėrimus. Klientų balai buvo apskaičiuoti pagal bendrą pasitenkinimą ir rekomendacijų tikimybę.
![Populiari pigių skrydžių bendrovė antrus metus iš eilės buvo paskelbta prasčiausia aviakompanija Europoje WizzAir lėktuvas](https://www.kaipkada.lt/wp-content/uploads/2024/02/WizzAir-lektuvas.webp)
Greta „Wizz Air” atsidūrė „Ryanair”, kurios rezultatai taip pat nebuvo įspūdingi – už sėdynių patogumą, maistą ir gėrimus bei klientų aptarnavimą ji gavo tik vieną žvaigždutę. Respondentai ypač kritiškai vertino pastarąją kategoriją: vienas keleivis teigė, kad oro bendrovė „su klientais elgiasi su panieka”, o kitas – kad oro bendrovė tiesiog „neaptarnauja klientų”. Oro linijų bendrovė taip pat gavo tik dvi žvaigždutes už įlaipinimo į lėktuvą kokybę, švarą salone ir salono aplinką bei tris žvaigždutes už kainos ir kokybės santykį.
Blogiausių trumpųjų skrydžių oro linijų penketuką užbaigia „Iberia” (Ispanija), „Vueling” (Ispanija) ir „British Airways” (Jungtinė Karalystė).
Tuo tarpu Didžiosios Britanijos „Jet2” trečius metus iš eilės užėmė pirmąją vietą tarp trumpųjų skrydžių oro linijų. Ši oro linijų bendrovė gavo pilną penkių žvaigždučių įvertinimą už klientų aptarnavimą, be to, jos atšaukiamų skrydžių paskutinę minutę skaičius yra vienas mažiausių iš visų apklausoje dalyvavusių oro linijų.
Europos oro linijų reitingas – nuo geriausių iki blogiausių
1. Jet2, JK (81 proc.).
2. „Icelandair“, Islandija (74 proc.).
3. Norwegian, Norvegijos (74 proc.).
4. Turkish Airlines, Türkiye (73%).
5. „Logan Air“, Škotija (72 proc.).
6. Swiss, Šveicarija (71 proc.).
7. Finnair, Suomija (68 proc.).
8. TAP Portugal, Portugalija (67 proc.).
9. „Aer Lingus“, Airija (66 proc.).
10. „Air France“, Prancūzija (65 proc.).
11. SAS, Skandinavijos šalys (64 proc.).
12. Aegean Airlines, Graikija (63%).
13. KLM, Nyderlandai (62 proc.).
14-15. EastJet, JK (59 proc.).
14-15. TUI, JK/Vokietija (59%).
16. „Air Malta“, Malta (58 proc.).
17. Lufthansa, Vokietija (57 proc.).
18. British Airways, JK (56%).
19. „Vueling Airlines“, Ispanija (53 proc.).
20. Iberia, Ispanija (49 proc.).
21. Ryanair, Airija (47 proc.).
22. „Wizz Air“, Vengrija (44 proc.).