Kinijoje nuo gamybos linijos nuriedėjo naujasis JAC Yiwei, tapęs pirmuoju pasaulyje masiškai gaminamu elektromobiliu su natrio jonų akumuliatoriumi. JAC pranešė, kad šis automobilis į rinką bus pradėtas tiekti 2024 m. sausio mėn.
Hečbeke „Yiwei” sumontuota Pekine įsikūrusios bendrovės „HiNa Battery” natrio jonų baterija su JAC moduline UE (Unitised Encapsulation) technologija. „Yiwei” yra naujas Anhui Jianghuai Automobile (JAC) elektrinių transporto priemonių prekės ženklas, įkurtas 2023 m. JAC patronuojančioji bendrovė „Anhui Jianghuai Automobile Group Holdings” (JAG) 50 % priklauso valstybei, o likusieji 50 % – „Volkswagen Group”.
Vokietijos automobilių pramonės milžinė savo akcijų paketą įsigijo 2020 m., žengdama svarbų žingsnį investuojant į Kinijos automobilių gamintoją. 2023 m. liepą „Volkswagen” investavo 700 mln. dolerių į kitą Kinijos elektromobilių gamintoją „Xpeng” ir mainais gavo beveik 5 % akcijų ir prieigą prie „E/E Edward” platformos.
2023 m. vasarį JAC paskelbė, kad tapo pirmuoju automobilių gamintoju, į elektromobilį sumontavusiu natrio jonų bateriją be ličio. Ši elektrinė transporto priemonė buvo „Sehol E10X” hečbekas, kurį nuo 10 iki 80 % buvo galima įkrauti per 20 minučių, o jo rida siekė 250 km.
Iš šiandien JAC paskelbtų nuotraukų galima spręsti, kad naujasis natrio jonų elektromobilis yra „Sehol E10X” kopija. JAC dar nepatvirtino oficialaus naujojo „Yiwei” prekės ženklo automobilio pavadinimo.
Šanchajaus automobilių parodoje 2023 m. balandį bendrovė pademonstravo pirmąjį „Yiwei” prekės ženklo automobilį „Yiwei 3” su natrio jonų baterija. Tačiau birželio mėn. buvo išleistas elektromobilis, tačiau su klasikine LFP ličio baterija. Tuomet buvo pažadėta, kad Na+ variantas pasirodys vėliau.