žDaugelis vairuotojų nepastebi mažų akmenukų, kurie vairuojant įstringa padangų protektoriuose. To išvengti beveik neįmanoma, nes protektoriai sukurti taip, kad užtikrintų gerą sukibimą, o į juos dažnai patenka smulkūs akmenukai ir žvyras.
Tačiau kyla klausimas: ar prieš sandėliuojant padangas reikia pašalinti šiuos akmenukus? Pabandykime išsiaiškinti, ar tai būtina, ar tik laiko gaišimas.
Kas atsitinka, jei sandėliuojate padangas su akmenimis protektoriuje?
Praktikoje nė vienas vairuotojas nėra susidūręs su problemomis, kai padangos buvo laikomos su akmenukais. Taip pat nėra jokios oficialios informacijos, kuri patvirtintų, kad akmenukų buvimas protektoriuje gali sutrumpinti padangų tarnavimo laiką. Padangų gamintojai nenurodo, kad prieš sandėliuojant padangas reikia jas išvalyti nuo smulkaus žvyro.
Vienintelis vairuotojų pastebėtas akmenų poveikis padangų eksploatacinėms savybėms yra triukšmas važiuojant. Tai ypač pastebima važiuojant asfaltuotais keliais, kai akmenukai trinasi į kietą paviršių ir skleidžia savotiškus garsus. Tačiau smulkus žvyras neturi įtakos sukibimo kokybei, vairavimo saugumui ar padangų nusidėvėjimui.
Rizika šalinant akmenis nuo protektoriaus
Akmenų pašalinimo procedūra gali būti rizikingesnė nei jų palikimas protektoriuje. Bandydami pašalinti akmenį aštriu įrankiu, pavyzdžiui, atsuktuvu ar peiliu, galite netyčia pažeisti gumą ar net ją pradurti. Taip gali atsirasti mikroįtrūkimų arba įpjovimų, kurie ateityje gali turėti įtakos padangos būklei.
Todėl bandymas pašalinti kiekvieną mažą akmenuką yra nereikalingas veiksmas, kuris gali padaryti daugiau žalos nei naudos.