Dauguma vairuotojų gali nesunkiai įvardyti keletą vidaus degimo variklio savybių ir principų, kurie turi įtakos jo ilgaamžiškumui. Tačiau šie stereotipai nebetinka šiuolaikiniams varikliams. Viskas jau senokai pasikeitę.
Pateikiame penkis labiausiai paplitusius mitus apie automobilių variklių patikimumą, kuriuos reikia išsklaidyti. Sužinokite, kas iš tikrųjų turi įtakos šiuolaikinių variklių ilgaamžiškumui.
1 mitas: atmosferinis variklis yra patikimesnis už turbokompresorinį variklį
Atrodo logiška, kad mažesnė vidaus degimo variklio dalių apkrova reiškia mažesnę gedimo tikimybę. Tačiau situacija pasikeitė. Pavyzdžiui, “Hyundai” 150 AG 2,0 l G4KD 2,0 l variklis su atmosferiniu varikliu dažnai pradeda vartoti alyvą po 50 000 km, net ir važiuojant atsargiai. Taip yra dėl gamintojų siekio sumažinti variklio gamybos sąnaudas.
Be to, su panašiomis problemomis susiduria ir kai kurie “Nissan” bei “Toyota” atmosferiniai varikliai, nors problemos pasireiškia šiek tiek vėliau – maždaug po 100 000 km.
2 mitas: Grandininė pavara yra geresnė už diržinę pavarą
Daugelis vairuotojų mano, kad grandinė yra patikimesnė už diržą. Prieš dešimt metų tai buvo prasminga, tačiau dabar dėl pigesnės gamybos grandinės gaminamos taip, kad tarnautų tik garantiniu laikotarpiu.
3 mitas: Aukštesnio oktaninio skaičiaus benzinas geriau veikia variklį
Kai kurie automobilių savininkai mano, kad naudojant aukštesnio oktaninio skaičiaus benziną (A-98, o ne A-95) gerokai pailgėja variklio tarnavimo laikas ir išvengiama degalų problemų. Tai nėra visiška tiesa. Šiltu oru aukštesnio oktaninio skaičiaus benzine esantys priedai greitai išgaruoja, ir variklis dirba su žemesnio oktaninio skaičiaus benzinu.
4 mitas: Mažesnė rida reiškia ilgesnį variklio tarnavimo laiką
Vyrauja nuomonė, kad kuo mažesnė automobilio rida, tuo ilgiau tarnaus jo variklis. Tai tik iš dalies tiesa. Šiandien variklis, kuriuo dažnai važinėjama mieste, kur susidaro spūstys ir trumpos kelionės, gali susidėvėti greičiau nei variklis, kuris važiuoja didelius atstumus greitkeliu pastoviu greičiu.
5 mitas: kuo brangesnė alyva, tuo geresnė varikliui
Kai kurie vairuotojai mano, kad varikliui tinka tik brangi alyva. Iš tikrųjų alyvos kainą sudaro jos sudedamųjų dalių kaina ir reklamos išlaidos. Todėl tų pačių savybių variklinių alyvų kainos gali labai skirtis dėl didelių vieno prekės ženklo reklamos išlaidų.