Subaru, garsėjanti visais ratais varomais automobiliais ir rinkodaros kampanijomis, pabrėžiančiomis jų saugumą ir galimybes važiuoti bekele, atsidūrė neįprastos situacijos epicentre. Automobilio “Subaru Crosstrek” savininkas gavo oficialų JAV nacionalinių parkų tarnybos (NPS) įspėjimą po to, kai važiavo per draudžiamą teritoriją Jutoje.
Visų varančiųjų ratų pavara ne visada reiškia “visureigį”
Situacija susidarė ne dėl to, kad vairuotojas įstrigo ir jam prireikė pagalbos. Jis sėkmingai įveikė maršrutą, tačiau vėliau gavo laišką, kuriame buvo informuotas, kad važiavo keliu, skirtu tik “didelio pravažumo keturiais ratais varomoms transporto priemonėms”.
Incidentas kelia klausimų, ką tiksliai reiškia “keturių varomųjų ratų pavara” ir kodėl kai kurios sistemos laikomos tinkamesnėmis važiuoti bekele nei kitos.
Subaru Crosstrek: saugumas kelyje, o ne bekelėje
Skirtingai nuo kai kurių kitų keturiais ratais varomų automobilių, kurie veikia kaip priekinių ratų varomieji, kol sistema neaptinka praslydimo, “Crosstrek” visą laiką perduoda galią visiems keturiems ratams. Dėl to jis saugus kelyje, tačiau nėra geriausias pasirinkimas sudėtingomis bekelės sąlygomis.
Tikri visureigiai turi diferencialo blokavimo įtaisus ir žemo perdavimo laipsnio pavarą, kurie gerokai padidina jų galimybes bekelėje. “Crosstrek” šių funkcijų neturi.
Automobilio “Crosstrek” savininkas prisipažino, kad iki tol, kol gavo laišką, nežinojo, kuo skiriasi skirtingų tipų visų varančiųjų ratų pavaros. Tai suprantama, atsižvelgiant į tai, kad patys automobilių gamintojai dažnai kelia painiavą, siūlydami abiejų versijų sistemas, o kartais kai kurias iš jų ženklindami kaip visų varančiųjų ratų pavarą.
Incidento pamokos
Ši istorija primena, kad ne visos visais ratais varomos transporto priemonės yra vienodos. Prieš išvykstant į bekelę svarbu suprasti savo transporto priemonės galimybes ir pasirinkti jos specifikacijas atitinkančius maršrutus.
Nacionalinių parkų tarnybai šis incidentas – dar viena priežastis pabrėžti atsakingo vairavimo gamtinėse teritorijose svarbą. Reindžeriams mažiausiai reikia gelbėti vairuotojus, kurie pervertino savo transporto priemonių galimybes ir įstrigo sudėtinguose maršrutuose.