Anksčiau automobiliai garsėjo savo patvarumu, o korozija buvo gan retas reiškinys. Tačiau šiandien vis dažniau susiduriame su tuo, kad nauji automobiliai pradeda rūdyti jau po kelerių eksploatacijos metų. Kodėl taip atsitinka?
Aplinka prieš ilgaamžiškumą
Anksčiau automobilių gamintojai stengėsi kurti patikimus ir patvarius automobilius, kad pelnytų klientų pasitikėjimą. Tačiau šiandien situacija pasikeitė. Griežti aplinkosaugos reikalavimai verčia gamintojus naudoti mažiau toksiškas, bet dažnai mažiau atsparias korozijai medžiagas. Be to, naujos gamybos technologijos leidžia taupyti medžiagas, o tai taip pat neigiamai veikia kėbulo patvarumą.
Pėsčiųjų saugumas ir kėbulo tvirtumas
Kitas koroziją skatinantis veiksnys – nauji pėsčiųjų saugos reikalavimai. Kapoto metalas specialiai gaminamas minkštesnis ir plonesnis, kad susidūrimo su žmogumi atveju smūgis būtų mažiau traumuojantis. Tačiau toks metalas yra jautresnis korozijai.
Rinkodara ir „vartotojų kultūra“
Šiuolaikinės rinkodaros tikslas – priversti mus dažniau keisti automobilius. Anksčiau automobilis tarnaudavo dešimtmečius, o šiandien jis keičiamas kas 3-5 metus. Tokiomis aplinkybėmis gamintojai nemato prasmės leisti papildomų pinigų brangioms antikorozinėms medžiagoms.
Kaip apsaugoti automobilį nuo korozijos?
Nors šiuolaikiniai automobiliai yra jautresni korozijai, yra būdų juos apsaugoti:
- Reguliarus plovimas ir apdorojimas antikorozinėmis medžiagomis.
- Kėbulo apsauga plėvele arba keramine danga.
- Vengti automobilių statymo vietose, kuriose yra didelė drėgmė.
- Savalaikis įbrėžimų ir įskilimų taisymas.