„Volkswagen“ netrukus pristatys minkštus variklio dangčius, pažangias pagalbos vairuotojui sistemas, aktyvią keleivių apsaugą ir avarinę pagalbą blogai pasijutusiems vairuotojams.
Volkswagen leido „Auto Express“ susipažinti su išskirtinėmis dabartinėmis ir būsimomis vairuotojo pagalbos funkcijomis, kurios skirtos ne tik automobilio keleivių, bet ir pažeidžiamų eismo dalyvių saugumui didinti.
Proaktyvi pėsčiųjų apsauga (netrukus)
Jau kurį laiką vadinamieji „aktyvūs variklio dangčiai“ yra pagrindinis pėsčiųjų saugos elementas, tarsi padidinantis atstumą tarp santykinai minkšto žmogaus kūno ir santykinai kieto kaip uola metalinio variklio bloko, taip sumažinant sužeidimų tikimybę ir sunkumą.
Naujasis „Volkswagen“ sprendimas, pavadintas „Proaktyvia pėsčiųjų apsauga“, kaip ir dauguma aktyviųjų variklio dangčių, veiks kartu su autonominio avarinio stabdymo sistema (AEB). Tačiau daugumoje sistemų judesiui nustatyti naudojami akselerometrai, o variklio dangčiui išskleisti – pirotechnikos prietaisai, o VW alternatyvoje naudojami AEB sistemos jutikliai, kuriais nustatomas kliūties dydis, ir, jei nustatoma, kad tai gali būti pažeidžiamas eismo dalyvis, variklio dangtis spyruokliniu mechanizmu šiek tiek pakeliamas. Variklio dangtis sugeria smūgį, todėl žmogus ar gyvūnas nesužalojamas arba sužalojamas nestipriai.
Galbūt tai nelabai kuo skiriasi nuo kitų panašių sprendimų, tačiau tai reiškia, kad remonto išlaidos be pirotechnikos priemonių bus gerokai mažesnės. VW teigia, kad jei vis dėlto įvyktų susidūrimas, nesant pirotechnikos priemonių taip pat turėtų būti lengviau suremontuoti įrenginį.
Aktyvi keleivių apsauga
Norėdami pademonstruoti šią sistemą, „Volkswagen“ nusprendė gerokai trinktelėti į „Volkswagen Passat“.
Kai automobilis susidūrė, saugos diržai iš anksto įtempė ir prispaudė prie sėdynės, o langai užsidarė, kad oro pagalvės būtų kuo veiksmingesnės. Automobilis taip pat įjungė avarinius žibintus ir iškvietė pagalbos tarnybas.
Avarinė pagalba (netrukus)
Įsivaizduokite, kad užmiegate prie vairo arba pasijuntate blogai ir prarandate sąmonę. Tokiu atveju būsimoji VW „Emergency Assist“ sistema skirta ne tik vairuotojui, bet ir aplinkiniams apsaugoti.
Nustačiusi, kad daugiau kaip 20 sekundžių nebuvo jokio vairo judesio, sistema prietaisų skydelyje pateikia vairuotojui įspėjimą, kad šis vėl pradėtų valdyti transporto priemonę. Jei vairuotojas nereaguoja, transporto priemonė generuoja nedidelius stabdžių ir iš anksto įtemptų saugos diržų smūgius, kad pabandytų jį pažadinti.
Toliau nesulaukęs judesio, automobilis nuvažiuos į kelkraštį ir, naudodamasis įvairiais aplink esančiais jutikliais, saugiai persirikiuos į kitą eismo juostą. Tada automobilis įjungs avarines šviesas ir įjungs garsinį signalą, kad įspėtų kitus vairuotojus, iškviestų greitąją pagalbą ir įsitikintų, kad durys atrakintos, o šviesos įjungtos, kad būtų galima lengvai patekti į automobilį, jei vairuotojas pasijustų blogai.
Pagalba sankryžose
VW „Cross Traffic Assist“ sistema siekia išvengti susidūrimų, naudodama radarų detektorius abiejose priekinio bamperio pusėse, kad aptiktų bet kokį skersai važiuojantį automobilį ir įjungtų stabdžius. Per 400 milisekundžių automobilis gali nustatyti, ar tikėtinas susidūrimas, ir taip įjungti stabdžius. Toks greitas reagavimas reiškia, kad ši funkcija taip pat tinka naudoti aklose sankryžose ir važiuojant ne didesniu kaip 70 km/h greičiu.
Automatinis dviratininkų vengimas (netrukus)
Įstatymai Europoje numato, kad autonominė saugos sistema negali išvažiuoti į priešpriešinį eismą, kad išvengtų susidūrimo. VW saugos ekspertai aiškina, kad „stabdymas naudingas tik siekiant išvengti susidūrimo važiuojant ne didesniu kaip 60 km/h greičiu“, todėl komanda, naudodama esamą techninę įrangą, sukūrė naują sistemą, kuri gali apvažiuoti dviratininką ar kitą pažeidžiamą eismo dalyvį – visa tai be vairuotojo įsikišimo.
Vaizdzialis nikoks.