Vairuotojai dažnai susiduria su situacija, kai vienoje iš jų automobilio padangų palaipsniui sumažėja slėgis. To priežastys gali būti įvairios – nuo pažeisto ventylio iki nedidelių pradūrimų protektoriuje.
Nors slėgio sumažėjimas gali būti beveik nepastebimas, šios problemos pasekmės gali būti rimtos, ypač jei laiku nesiimsite veiksmų.
Pagrindinės lėto padangų oro išleidimo priežastys
Viena iš dažniausių lėto oro išleidimo priežasčių yra nesandarus ventylis. Oras lėtai išsileidžia ir vairuotojas gali ne iš karto pastebėti problemą. Kita dažna priežastis – nedideli protektoriaus pradūrimai, pavyzdžiui, nuo savisriegių ar kitų smulkių daiktų kelyje.
Bet kuriuo atveju slėgio mažėjimo procesas paprastai vyksta lėtai, ir vairuotojas gali nepastebėti pokyčių. Tačiau verta prisiminti, kad net ir nedidelis padangos oro trūkumas gali labai pabloginti automobilio valdymą.
Važiavimo su pusiau pripūstomis padangomis pasekmės
Specialistas pataria atkreipti dėmesį į padangų būklę, nes net ir nedidelis slėgio sumažėjimas gali sukelti rimtų problemų:
- Dėl pusiau pripūstos padangos, ji labiau trinasi į asfaltą. Tai labai pagreitina padangų dėvėjimąsi.
- Kordo pažeidimai. Kordas – tai vidinis padangos sluoksnis, užtikrinantis jos tvirtumą ir stabilumą. Sumažinus slėgį, kordas patiria papildomą apkrovą, todėl gali būti pažeistas.
- Pusiau pripūstos padangos pablogina automobilio valdymą, ypač važiuojant dideliu greičiu arba esant sudėtingoms kelio sąlygoms. Dėl to galima prarasti automobilio kontrolę.
- Didesnės degalų sąnaudos. Automobilis su netinkamu slėgiu padangose sunaudoja daugiau degalų, nes padidėja pasipriešinimas judėjimui.
Ką daryti, jei padanga nuleista?
Jei pastebėjote, kad padangoje pradėjo mažėti slėgis, geriausia nedelsiant išspręsti problemą. Toliau pateikiame keletą veiksmų, kurie padės sumažinti riziką:
- Pripūskite padangą. Jei įmanoma, naudokite pompą, kad padangoje būtų atkurtas reikiamas slėgis.
- Įvertinkite padangos būklę. Jei padanga dar visiškai nenuleista, atsargiai nuvažiuokite į artimiausią padangų servisą. Tačiau atstumas neturėtų viršyti 5-7 km, o greitis turėtų būti minimalus.
- Venkite staigių manevrų. Važiuodami su pradurta padanga, venkite staigių posūkių ir stabdymo, kad padanga nebūtų dar labiau pažeista.
- Sustokite apžiūrai. Reguliariai sustokite ir įvertinkite padangos būklę, ypač jei važiuojate ilgesnius atstumus.