Neseniai Ispanijos generalinio eismo direktoratas (DGT) įvedė naują ženklą pavadinimu “P-35”. Jis įspėja apie susikertančias eismo juostas ir transporto priemonių trajektorijas. Tai ženklas, nurodantis kelio išsišakojimą į priekį, kuris skatina vairuotoją iš anksto pasiruošti keisti kryptį.
Tai palyginti nauja kelių infrastruktūros koncepcija, kol kas įgyvendinta Ispanijos keliuose, tačiau jau kruopščiai nagrinėjama kelių priežiūros tarnybų daugelyje Europos šalių.
Kaip žinote, Ispanija yra visos grupės naujų ženklų kūrimo tendencijų kūrėja, o Vokietija, Prancūzija, Italija ir Skandinavijos šalys taip pat naudoja DGT dizainerių projektus.
Susipynimo zona
Įspėjamojo ženklo reikšmė paprasta, bet reikšminga – jis informuoja apie susikertančių transporto srautų zoną. Jis paprastai pastatomas prieš sankryžos ir kelio išsišakojimą, kur kyla galimų susidūrimų pavojus.
Pamatę šį ženklą, vairuotojai turėtų būti pasirengę susitikti su kitais automobiliais ten, kur transporto priemonės susikerta ir jų eismo juostos susipina.
Tas, kuris atsargesnis, yra teisus
DGT nurodo, kad vairuotojas privalo stebėti pagrindiniu keliu važiuojančias transporto priemones ir duoti joms kelią. Kelio pirmumo taisyklė (dešinės rankos taisyklė) čia netaikoma – pagrindinis kelias yra pagrindinis kelias. Esant tokiai situacijai, eismo juostos turėtų būti keičiamos palaipsniui ir visada turėtų būti išlaikomas saugus atstumas iki kitų transporto priemonių.
Savo ruožtu kiti vairuotojai turėtų palengvinti transporto priemonės manevrą keisdami greitį arba keisdami eismo juostą tik tada, kai tai daryti yra saugu.
Kaip dėl šio ženklo kitose Europos šalyse?
Mažai tikėtina, kad šis ženklas prigis Europoje. Pirma, jis sukelia painiavą, nes praktiškai dubliuoja esamus įspėjamuosius ženklus, žyminčius pagrindinį kelią ar šalutinį.